Särkänniemen toiminta
Tampereen Särkänniemi Oy on vuonna 1966 perustettu Tampereen kaupungin omistama matkailuyhtiö. Särkänniemi on ilon ja elämysten alusta, Suomen monipuolisin matkailukohde ja Tampereen matkailun suurin vetovoimatekijä. Särkänniemen elämyskokonaisuuteen kuuluvat tällä hetkellä huvipuisto, akvaario, Näsinneulan näkötorni ja Koiramäen eläinpuisto sekä maamme parhaimpiin ravintoloihin kuuluva Ravintola Näsinneula. Alueelta löytyy myös Tampereen kaupungin hallinnoima Sara Hildénin taidemuseo.
Avoimet työpaikatYhteystiedotTaloudellisia lukuja 2022
Liikevaihto | 23,1 milj. € |
Taseen loppusumma | 36,3 milj. € |
Kävijämäärä huvipuistokaudella | 514 000 |
Kävijämäärä koko vuonna | 562 000 |
Henkilökunta | Yhtiön palveluksessa oli tilivuoden aikana keskimäärin 329 henkilöä. Sesongin vilkkaimpaan aikaan henkilöstön määrä oli 571 henkilöä. |
Särkänniemen hallitus
Juhana Suoniemi, puheenjohtaja
Riina-Eveliina Eskelinen
Jenni Jokiniva
Asko Koskinen
Hannu Kuusela
Martti Silvennoinen
Veikko Vallin
Operatiivinen johto
Miikka Seppälä, toimitusjohtaja
Ville Aarresuo, kehitysjohtaja
Heikki Ihanamäki, kaupallinen johtaja
Tiia Ojansivu, operatiivinen johtaja
Särkänniemen toimintapolitiikka
Olemme rakentaneet Tampereen Särkänniemi Oy:n toimintamallin tunnistamaan asiakkaidemme tarpeet, merkittävät turvallisuus-, laatu- ja ympäristönäkökohtamme, lainsäädännön ja määräysten merkityksen, liiketoimintariskit ja -mahdollisuudet sekä toimintaympäristön muutokset ja muuttamaan ne toimintaamme ohjaaviksi vaatimuksiksi.
Särkänniemen toimintaa ohjaavat arvot ovat • ilo • rohkeus • vastuu • yhdessä
Henkilökunnan työturvallisuus ja asiakkaille tarjottavan tuotteen turvallisuuden takaaminen ovat Särkänniemen turvallisuusajattelun lähtökohtia. Sitoudumme turvallisten ja terveellisten työskentely- ja palveluolosuhteiden luomiseen ja vaarojen poistamiseen. Työntekijöiden sitouttaminen ja osallistuminen on keskeistä työ- ja asiakasturvallisuuden varmistamisessa. Tunnistamiemme riskien ja mahdollisuuksien, turvallisuus-, laatu- ja ympäristönäkökohtien pohjalta olemme määritelleet päämäärät ja tavoitteet. Päämäärien ja tavoitteiden säännöllinen, systemaattinen arviointi ja kehittäminen on oleellinen osa liiketoimintajohtamista.
Sitoudumme toiminnan ja johtamisen jatkuvaan parantamiseen, ympäristön pilaantumisen ehkäisemiseen ja Matkailu- ja ravintolapalvelut MaRa ry:n energiatehokkuussopimuksen mukaiseen energiatehokkuuden parantamiseen sekä vastuulliseen henkilöstöjohtamiseen ja henkilöstön ja asiakkaiden turvallisuuden varmistamiseen. Toimintajärjestelmämme noudattaa ISO 14001, ISO 9001 ja ISO 45001 -malleja.
Arvioimme Tampereen Särkänniemi Oy:n toimintapolitiikan ajantasaisuutta ja toteutumista säännöllisesti.
Tampereella 31.1.2023, Toimitusjohtaja